
1) Sambutan kepada blog kini agak berkurangan akibat penangan Facebook.
2) Jika dulu Coca Cola terkenal dengan tagline-Makan bola, minum bola dan tidur bola, kini boleh diibaratkan makan facebook, minum facebook dan tidur facebook.
3) Bahkan, ada pandangan mengatakan menjelang PRU-13, Facebook akan menjadi lebih berpengaruh berbanding blog.
4) Justeru, bagi pimpinan politik, mahu tidak mahu, Facebook perlu dioptimakan sebaik mungkin dalam menerangkan sesuatu isu dan respon yang diperoleh adalah segera, berbanding blog.
5) Maka tidak hairanlah, Najib amat berbangga apabila peminat Facebooknya mencecah hampir 120,000 orang.
6) Bagi para pendakwah, Facebook boleh digunakan untuk menyuntik risalah dakwah secara langsung dalam membangkitkan kesedaran Islam di kalangan pengguna Facebook.
12 April 2010, 27 Rabi'ul Akhir 1431 Hijrah,
10.00 pagi, Malaysia Timur
Tiada ulasan:
Catat Ulasan