Rabu, 26 September 2007

Panduan jadi blogger

Assalamualikum disini saya sertakan panduan ringkas nak bina blog atas permintaan beberapa orang sahabat. Saya pun bukan pandai sangat. Kalau baik buat blog melalui wordpress lebih menarik dan friendly user.
1) Mulakan usaha yang murni ini dengan Bismillah

2) Klik dekat create blog di header blog

3)Ikut arahan yang ditetapkan.Isi alamat email,password,nama enta/samaran utk dipapar di blog nak,word verification,terima syarat dan click continue.

4)Namakan blog anda dan alamat blog yang anda rasa sesuai(based on blog name pun boleh)

5)Choose template yg anda nak. Ada lebih kurang 12 semuanya.Pilih yg berkenan di hati.Then,click continue.

6)Akan terpapar,your blog has been created. Lepas tu ada start posting. Anda dah boleh start hantar artikel.

7)Akan keluar posting.Title=tajuk artikel anda nak publish.Lepas tu isi dlm kotak bawah yang 4 segi. Then anda click publish post. Selamat mencuba.

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude