Isnin, 29 Mac 2010

Perkasa, Presiden MCA dan 1Malaysia

1) Perkasa berjaya menjalankan AGM pertamanya yang dirasmikan oleh Mahathir. Penuh dengan sifat kemelayuan sehingga menganggap Melayulah segala-galanya, menampakkan betapa cauvinisnya Ibrahim Ali dan Mahathir.

2) UMNO ditempelak, Anwar disindir dan PAS juga ditegur. Ibaratnya, hanya Perkasa yang berjuang mempertahankan hak Melayu Islam.

3) Presiden MCA yang baru juga sudah dinobatkan. Bukan untuk menghina, namun jika perwakilan sudah merestui pemimpin yang mempunyai skandal seks, maka mungkin selepas ini pemimpin bebas melakukan apa sahaja kerana penyokongnya berdiri teguh di belakang mereka.

4) Ataupun kaca mata moral tidak terlihat pada pandangan perwakilan MCA. Di saat setiap agama menyeru agar penganutnya melakukan kebaikan, segelintir dari mereka menghalalkan apa yang diharamkan oleh agama.

5) 1Malaysia dimomokkan sebagai bersamaan dengan 1Israel. Samada ia benar atau tidak, perlukan penjelasan lanjut oleh Anwar Ibrahim tentang Apco Worldwide.

6) Di kala umat Islam di Palestin terus dibedil oleh Israel, kita bertanya mengapa syarikat sebegini juga diambil menjadi penasihat berhubung hal komunikasi dan penerangan negara. Apakah mereka tidak sedar bahaya yang menanti di sebalik musyarakah bersama syarikat Yahudi itu?

7) Kesimpulannya, UMNO dan BN masih keliru. Di saat IMalaysia dialungkan untuk menyatupadukan rakyat, Perkasa hadir dengan sifat kemelayuan yang melampau. Di saat bayi luar nikah dibuang berleluasa, Presiden MCA yang baru diangkat seolah-olah simbol menggalakkan perbuatan ini terus dilakukan. Dan di saat 1Malaysia diangkat menjadi slogan utama negara, 1Israel pula menghantui kita!



29 Januari 2010,


8.03 pagi, Malaysia Timur



0

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude