Rabu, 31 Mac 2010

Berapa dosa kau buat, berapa kali maksiat, ingatlah Akhirat!



1) Kini antara kumpulan yang begitu popular dari Indonesia adalah Wali Band.

2) Dengan rentak lagu yang mudah dan simple serta catchy ia berjaya menarik minat mereka yang mendengar lagu mereka seperti Cari Jodoh, Tobat Maksiat, Mari Solawat dan Ya Allah.

3) Walaupun mereka bukanlah kumpulan nasyid, namun lagu yang ditampilkan dengan lirik yang berkesan, sangat menarik perhatian para remaja kini.

4) Di antara lagu yang berkesan liriknya, walaupun muziknya agak rancak ialah Tobat Maksiat. Di antara liriknya-Berapa dosa kau buat,berapa kali maksiat, ingatlah akhirat.

5) Sebagai hamba Allah kita banyak dosa dan melakukan kesalahan. Kadangkala tidak bertaubat atas dosa yang kita lakukan.

6) Melakukan maksiat memang best, tetapi hanya ketika itu sahaja. Kesannya akan menghantui seumur hidup kita. Kita yakin adanya akhirat, namun selalu tewas akibat terpedaya dengan godaan nafsu dan syaitan.

7) Moga Allah mengampunkan dosa kita, yang pastinya menunggu bilakah saat kematian akan menjemput tanpa sebarang signal dari Allah SWT.







31 Mac 2010, 15 Rabi'ul Akhir 1431 Hijrah,

10.49 pagi, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude