Selasa, 1 Disember 2009

Kemelut PAS Kelantan; Mencari Kejernihan dalam Kekeruhan



1) Kini, usaha untuk merosakkan imej Tuan Guru Nik Aziz hebat dipropagandakan.

2) Dengan kenyataan beliau sudah lama sebagai MB Kelantan, tidak stabil, memperalatkan agama, mendoakan bala kepada PM-dilihat sebagai isu yang boleh merosakkan kredibiliti Tuan Guru Nik Aziz.

3) Apatah lagi pergeseran di antara Ariffahmi dan Syed Azidi(Kickdefella), menjurus ke arah perletakan jawatan Ariffahmi sebagai CEO PMBK. Isteri beliau tetap mendokong suaminya dan menegaskan bahawa, suaminya difitnah atas konspirasi yang telah dirancang.

4) Kedengaran juga, suatu perhimpunan akan diadakan di hadapan pejabat MB Kelantan, untuk mendesak Tuan Guru Nik Aziz meletak jawatan.

5) Ini boleh dianggap suatu lagi ujian hebat buat PAS Kelantan, dalam mengekalkan rekod baik sepanjang hampir 18 tahun pemerintahan bertemakan Membangun Bersama Islam.

6) Isu dalaman dilihat lebih banyak mendominasi suasana kini, di saat musuh tidak ketinggalan mencari peluang untuk meruntuhkan kestabilan kerajaan negeri.

7) Harapan saya hanya satu; agar dalam kemelut yang melanda Kelantan kini, dapat dicari kejernihan dalam kekeruhan. Amin



1 Disember 2009, 14 Zulhijjah 1430 Hijrah,

12.09 tengahari, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude