Isnin, 13 Julai 2009

Pakatan Rakyat ; Awas dengan pencapaian 100 hari Najib!



1) Segalanya nampak menjadi buat Najib. Bermula dengan tinjauan turun padang ke Petaling Street, Puduraya dan Vista Angkasa, Najib terus mengorak langkah bertemu dengan rakyat seramai mungkin.

2) Ditambah dengan kredit oleh Merdeka Centre, bahawa sokongan kepada Najib semakin meningkat, 11 hadiah rakyat yang diumumkan semalam, seolah-olah menaikkan lagi imej Najib yang berusaha mewarisi kepimpinan arwah ayahandanya. Beliau cuba mewujudkan feel good factor, di samping memperkenalkan beberapa pembaharuan.

3) One Malaysia kelihatan cantik dan bersesuaian dengan konsep masyarakat berbilang kaum di Malaysia. Buat Pakatan Rakyat, jika perkara ini diambil enteng, tidak mustahil Barisan Nasional akan kembali bangkit.

4) Dan Manek Urai menjadi pengukur kepada sokongan terhadap Najib atau masih bersama Pakatan Rakyat. Dari satu sudut, nampaknya perancangan Najib kelihatan smart dan cuba memudahkan rakyat berhubung dengannya. Dan ia dibuktikan dalam majlis 100 hari sebagai PM kelmarin. Tanpa sebarang protokol, bunga manggar dan karpet marah, bahkan barisan kabinet duduk bersama audien, secara tidak langsung memberi kredit kepada BN.

5) Namun begitu, ia baru 100 hari buat Najib. Tetapi harus diingat, langkah seribu bermula dengan langkah yang pertama. Jika bijak Najib mencatur perancangannya, tidak mustahil rakyat kembali tertawan dengan pesona BN. Awas Pakatan Rakyat !




13 Julai 2009, 20 Rajab 1430 Hijrah,

11.51 pagi, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude