Selasa, 14 Julai 2009

Manek Urai-Milik PAS atau UMNO?



1) Hari ini dalam suasana cuti yang diumumkan oleh Tuan Guru Nik Aziz, pengundi di Manek Urai diberikan ruang yang lebih selesa untuk mengundi calon pilihan mereka.

2) Sehingga kini, jangkaannya PAS akan memenangi kerusi ini. Namun begitu, di saat akhir, pelbagai kemungkinan boleh berlaku-di antaranya pengundi hantu.

3) PAS dengan slogan Membangun Bersama Islam, manakala UMNO dan BN dengan slogan barunya- 1 Malaysia. UMNO dan BN banyak menawarkan pembangunan dan janji yang besar seperti jambatan baru, anak emas Kerajaan Persekutuan dan kota agropolitan. Manakala PAS menggunakan isu royalti minyak yang sepatutnya dibayar oleh Petronas kepada Kelantan. Selain itu, tohmahan TPM kepada calon PAS yang mengatakan beliau hanya pemborong ikan, sedikit sebanyak menimbulkan simpati pengundi.

4) Apa yang penting, kemenangan adalah sangat diperlukan bagi pihak PAS atau UMNO. Kita berharap pilihanraya yang berlangung hari ini, berjalan dengan tenang dan aman dan dijauhkan dari sebarang penyelewengan dan penipuan.



14 Julai 2009, 21 Rajab 1430 Hijrah,

8.12 pagi, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude