Rabu, 1 Julai 2009

Gempar di UM !



1) 2 hari ini, UM gempar apabila 2 orang pelajar Akademi Islam dihadapkan ke mahkamah kerana didapati menconteng dinding Akademi dengan perkataan "Bini Puaka" dan "Pembunuh Altantuya".

2) Bagi saya, pelajar berkenaan perlu berhemah dalam isu tersebut. Tidak perlu sampai menconteng demi kemarahan yang membara. Bahkan, bimbang kita digelar tidak cerdik.

3) Rosmah juga perlu memberikan penjelasan mengenai isu ini, agar tidak terus dipandang serong.

4) Kesimpulannya dalam isu ini, diharap dapat diselesai dengan baik. Anak muda mungkin mengikut amarah mudanya. Namun, dengan cara terus menangkap mereka, saya kira ia bertujuan untuk mengugut dan menakutkan mereka. Ia mengingatkan saya apabila saudara Fuad Ikhwan(Presiden MPMUM sesi 2000/2001) yang ditahan ISA setelah mengeluarkan kenyataan bahawa mahasiswa UM berdiri teguh di belakang NC ketika itu-Prof Datuk Dr Anuar Zaini yang dianggap tidak bersungguh dalam mencari siapa dalang di sebalik Dewan Tunku Canselor yang terbakar pada Ogos 2001. Kenyataan itu dibuat di depan Tun Dr Mahathir yang turun ke UM pada waktu itu di Auditorium Perdana Siswa. Keesokannya-Fuad Ikhwan ditahan ISA selama seminggu.

5) Jika cara yang sama digunakan-saya bimbang mahasiswa kembali bangkit kerana mereka bertindak di atas hujjah yang nyata.



1 Julai 2009, 8 Rajab 1430 Hijrah,

10.51 pagi, Malaysia Timur

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

betul betul betul...

hehe

pro.s

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude