Khamis, 11 Jun 2009

Penerus kesinambungan perjuangan Islam !





1) Segala puji bagi Allah atas kurniaan anak lelaki kedua dalam keluarga kami.

2) Diberi nama Muhammad Azam, setelah abangnya yang pertama Muhammad Adam, didoakan agar menjadi mujahid soleh dan penerus kesinambungan perjuangan Islam.

3) Lahir melalui ceaserian pada 6.37 petang 10 Jun 09, 17 Jamadil Akhir 1430 Hijrah dengan berat 3.3 kg, meleraikan penantian selama hampir 40 minggu oleh kami sekeluarga.

4) Dan paling istimewa, lahirnya di Bumi Kenyalang, walaupun kami dan anak pertama lahir di Semenanjung.

5) Terima kasih atas doa hampir 500 orang sahabat, para ustaz dan ustazah yang sempat dimaklumkan melalui sms. Moga kedatangan Muhammad Azam ke dalam keluarga, menambah ceria, memurahkan rezeki dan mendapat keredhaan Allah. Amin.



11 Jun 2009, 18 Jamadil Akhir 1430 Hijrah,

7.08 malam, Malaysia Timur

3 ulasan:

Jihad berkata...

Tahniah ustaz.

Tanpa Nama berkata...

bertambahlah seorang lagi umat Nabi yang insyaallah menjadi nasrullah.!

tahniah,

ibnmumtaz82.

iskandar zulkarnain berkata...

Syukran maliana dan ibn mumtaz atas doa kalian.

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude