Isnin, 25 Mei 2009

PAS harus bersatu di saat genting ini!



1) Isu pergeseran di antara golongan ulama dan profesional masih kedengaran. Namun begitu, tegas Presiden PAS-tiada peprpecahan di antara golongan ulama dan profesional.

2) Di pihak Mursyidul Am juga bertegas, tiada rundingan dengan UMNO buat masa ini.

3) Di saat genting-muktamar yang akan berlangsung, persiapan menghadapi PRU ke-13, dan mengukuhkan kedudukan dan persefahaman di dalam Pakatan Rakyat, ahli dan pimpinan PAS perlu bersatu.

4) Di bawah kepimpinan Almarhum Ustaz Fadzil Noor-kta meyakini PAS berada di puncak kegemilangan khususnya pada tahun 1999-apabila beliau menjadi Ketua Pembangkang di Parlimen, mengekalkan kemenangan di Kelantan dan merampas Terengganu dari UMNO.

5) Sebagai ahli gerakan Islam, kita perlu berdoa agar tidak berlaku perpecahan di saat ini. Perjuangan Islam perlu ditunjangi niat yang ikhlas selain kepintaran berpolitik dan mengatur strategi. Bimbang kelak perjuangan mulia ini tidak direstui dan diredhai Allah SWT.



25 Mei 2009,

12.51 pagi, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude