Selasa, 12 Mei 2009

Kasih ibu ibarat air mengalir-Selamat Hari Ibu



1) Walaupun telah berlalu, rasanya belum terlewat saya mengucapkan Selamat Hari Ibu terutamanya buat ibu saya, ibu mertua saya dan isteri saya yang juga bergelar ibu kepada anak-anak kami.

2) Saya mengerti betapa besarnya pengorbanan si ibu, terutamanya dalam membesarkan anak-anak. Ini saya alami sendiri, apabila isteri saya tidak jemu mendidik anak kami, agar menjadi anak yang soleh dan memberikan manfaat kepada orang lain.

3) Sesungguhnya si ibu sanggup bersusah payah bangun malam, demi mendoakan kejayaan anak-anak. Dan ini yang dilakukan oleh ibu saya, setiap kali ingin mengambil peperiksaan sewaktu di sekolah dan universiti. Natijahnya, saya mendapat result yang cemerlang dalam setiap exam. Terima kasih ibu.

4) Kini, walaupun ibu jauh di pandangan mata, tetapi tetap dekat di hati, dengan iringan doa setiap kali selepas solat. Walaupun telah mempunyai karier dan gaji tetap, berkongsilah dengan ibu kita. Kalau tidak banyak pun, sedikit pun jadilah. Tetapi ingat, hari ini, segala-galanya perlukan wang, tetapi wang bukanlah segala-galanya.

5) Wang tidak dapat membeli kasih sayang si ibu. Jangan take for granted, dengan memotong setiap bulan dari gaji kita untuk ibu dan ayah, tetapi tidak pernah bertanya khabar dan pulang menjenguk mereka bila ada kelapangan.

6) Akhirnya, kasih ibu ibarat air mengalir. Selamat Hari Ibu buat semua yang bergelar ibu.



12 Mei 2009, 17 Jamadil Awwal 1430 Hijrah,

10.25 malam, Malaysia Timur.

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude