Rabu, 29 April 2009

Usaha lucut Speaker Perak dan kematian Laila Taib




1) Nampaknya, kemelut politik Perak semakin hebat. Belum pun tiba 7 Mei, yang dijangka sidang DUN Perak akan panas, kini Menteri Besar Perak berusaha melucutkan jawatan Speaker Perak-Sivakumar dengan menghantar usul kepada pejabat SU DUN Perak.

2) Saya merasakan, isu perundangan di Perak semakin serius. Dengan kes pendakwaan oleh Nizar kepada Zambry, yang memegang jawatan MB Perak secara tidak sah, masih belum diputuskan Mahkamah Persekutuan, dijangka keadaan di Perak kembali hangat.

3) Moga 7 Mei 2009, sidang DUN Perak berlangsung dalam keadaan lancar, walaupun pastinya berlaku banyak pertikaian dan perselisihan pandangan, terutamanya yang melibatkan aspek perundangan.

4) Jam 3.45 petang tadi, menyaksikan Sarawak kehilangan wanita pertamanya-Laila Taib. Berasal dari Australia, beliau meninggal dunia pada umur 68 tahun dan meninggalkan 16 cucu. Takziah buat Ketua Menteri Sarawak, dan pastinya Sarawak akan berkabung dalam masa yang terdekat ini. Al-Fatihah.



29 April 2009,

8.51 malam, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude