Jumaat, 3 April 2009

Najib bayangan Mahathir?




1) Hari ini secara rasmi, Najib akan mengangkat sumpah sebagai PM Malaysia ke-6.

2) Namun begitu, masih timbul spekulasi, mengatakan Yang di Pertuan Agong tidak memperkenankan beliau.

3) Pada waktu yang sama, Mukhriz memberitahu, bahawa ayahnya-Tun Dr Mahathir akan turun berkempen di Bukit Gantang dan Bukit Selambau. Dan dalam 1-2 hari lagi, Tun Dr Mahahthir akan kembali menyertai UMNO.

4) Tidakkah ini jelas, menunjukkan bahawa Najib merupakan bayangan Mahathir, dan Mahathir adalah mentor Najib. Dan ia melambangkan betapa sebelum ini, Mahathir sangat benci kepada Pak Lah. Setelah Pak Lah berundur dari PM, barulah ia menyertai semula UMNO. Penyatuan UMNO yang dihebohkan, bila Mahathir dan Pak Lah menjulang tangan di PAU 2009 baru-baru ini, hanya gimik. Selang 2 hari kemudian, Mahathir terus menyerang Pak Lah.

5) Saya sempat menonton temubual antara TV3 bersama Jeane dan Pak Lah malam tadi. Bagi saya, kedua mereka ini, orang baik ; tinggal lagi tiada political will yang tinggi, menyebabkan mereka disisihkan dari UMNO yang penuh taktik dan strategi kotor.

6) Satu pesanan Jeane, dan saya rasa amat tepat pada batang hidung Rosmah-kita hanya isteri kepada suami kita, walaupun suami kita adalah PM. Maka, jangan melebih-lebih dari sepatutnya. Nampak ada keikhlasan, terpancar di wajahnya.

7) Seperti yang saya sebutkan dahulu, naiknya Najib sebagai PM dan Rosmah sebagai 1st Lady of Malaysia, dalam keadaan dipertikaikan ramai pihak. Seperti permintaan Presiden PAS, Najib seharusnya membersihkan dirinya terlebih dahulu, dari pelbagai tuduhan yang dihadapinya kini. Berundurnya Pak Lah, menandakan tiada lagi Mr Clean dalam UMNO, sebaliknya yang tinggal kini, Mr Dirty yang punyai pelbagai persepsi buruk ke atasnya.



3 April 2009, 7 Rabi'ul Akhir 1430 Hijrah,

8.18 pagi, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude