Rabu, 4 Februari 2009

Ya Allah selamatkanlah Kerajaan Pakatan Rakyat Perak dari konsiprasi jahat!

MB Perak tidak menolak, jika perlu akan membubarkan DUN Perak demi integriti wakil rakyat yang dipilih. Ini kerana Adun Behrang dan Changkat Jering, dilihat mempunyai perancangan tertentu untuk menumbangkan Pakatan Rakyat. Walaupun mereka mengumumkan kini, mereka menjadi Adun Bebas, dipercayai mereka akan melompat masuk UMNO dan BN. Ini kerana mereka masih disabitkan dengan pertuduhan rasuah berjumlah RM 180 juta.

Justeru, kita mengharapkan agar rakyat Perak dapat bertenang dan membuat solat sunat hajat agar Kerajaan Pakatan Rakyat kini stabil dan tidak tergugah dengan apa jua konsiprasi jahat yang dirancang musuh.

Apabila Pengerusi SPR mengumumkan bahawa 2 Adun Perak masih kekal sebagai Adun kerana terdapat keraguan pada surat perletakan jawatan, banyak persoalan yang timbul?

1) Adakah SPR mempunyai kuasa mempertikaikan kesahihan suarat perletakan jawatan mereka?

2) Mengapa SPR tidak menghormati keputusan yang telah dibuat oleh Speaker Perak yang jelas menyatakan 2 kerusi DUN tersebut telah dikosongkan?

3) Mengapa SPR tidak mengambil pandangan daripada pakar perundangan seperti Profesor Abdul Aziz Bari dari UIA dan YB Wan Junaidi;Timbalan Speaker Dewan Rakyat yang tegas menyatakan-apabila seseorang menandatangani sesuatu surat, maka individu tersebut faham dan bertanggungjawab dengan isi kandungan surat yang ditandatangani?

Semoga Allah meneguhkan hati-hati rakyat Perak agar terus utuh bersama Kerajaan Perak kini yang diterajui Datuk Seri Ir. Nizar Jamaluddin, Amin!

4 Februari 2009, 8 Safar 1430 Hijrah,

6.42 pagi, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude