Khamis, 14 Oktober 2010

Maher Zain vs Adam Lambert




1) Bukan sedikit bantahan terhadap konsert Adam Lambert yang biasa beraksi dengan gaya erotik di atas pentas. Ada juga yang mendakwa beliau adalah seorang gay.

2) Namun bantahan demi bantahan, masih belum menampakkan ada pembatalan terhadap konsert Adam Lambert malam ini di Stadium Nasional Bukit Jalil.

3) Pada waktu yang sama, meskipun kurang diberi liputan dan kurang penaja, tiket Maher Zain-artis Sweden berketurunan Lebanon, dikhabarkan sold-out bagi konsert 2 malam yang akan diadakan di Auditorium MBSA, juga bermula malam ini.

4) Menelusuri perjalanan Maher Zain; ternyata beliau juga seorang yang terpesong jalan di peringkat awal, namun bersyukur kerana diberikan hidayah oleh Allah untuk kembali mengenal diri.

5) Bagi peminat 2 artis ini di Malaysia-nilai dan perhatikan mesej yang akan dibawa. Saya pernah menyebutkan, untuk mengawal diri-tanggungjawab setiap diri, manakala untuk mengawal suasana-tanggungjawab pemerintah.

6) Berikan perhatian kepada kesan-kesan setiap kali sesuatu konsert itu selesai melabuhkan tirainya-khayal dengan hiburan yang diterima, bersuka ria hingga ke pagi, dibimbangi terlibat dengan zina dan akhirnya mendorong kepada pembuangan bayi.

7) Mahu tidak mahu, pihak bertanggungjawab, bukalah mata dan besarkan telinga untuk menerima pandangan orang ramai di luar sana, Jangan kerana keuntungan sedikit di dunia, kita mengundang kemurkaanNya!.



14 Oktober 2010, 6 Zulqaedah 1431 Hijrah,

12.45 tengahari, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude