Khamis, 6 Mei 2010

Bahayanya sifat munafiq!



1) Nabi SAW bersabda-"Di antara tanda-tanda munafiq-apabila dia bercakap-berdusta, apabila diberi amanah-khianat, apabila berjanji-mungkir dan apabila berselisih pendapat-melampau".

2)Secara tidak langsung, apabila seseorang bersikap sebegini, dia sudah memiliki tanda-tanda munafiq.

3) Munafiq yang paling bahaya dari sudut aqidah-mulut mengaku beriman, hatinya kufur kepada Allah, bahkan menikam Islam dari belakang.

4) Dunia kini, tidak sunyi dari orang sebegini. Depan kita bermanis mulut, di belakang kita menikam kita.

5) Mungkin kerana irihati dan dengki dengan orang lain, maka dia mencari jalan untuk menjatuhkan mereka yang menghalang laluannya.

6) Semua berpunca apabila hati tidak bersih. Penuh dengan sifat mazmumah, sebaliknya kurangya sifat mahmudah. Benarlah tabiat dakwah-meskipun kita melaksanakan kebaikan, namun tidak semua orang bersetuju dengan kita.

7) Moga Allah memberi hidayah kepada golongan sebegini. Mungkin ada yang terfikir untuk membalas dendam, namun sabar itu lebih indah dan cantik sebagaimana panduan yang diberikan Allah menerusi kalamNya.



6 Mei 2010, 21 Jamadil Awwal 1431 Hijrah,

11.42 pagi, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude