Isnin, 8 Mac 2010

Masih ada cahaya buat Pakatan Rakyat



1) Rumah api di tepi lautan sangat bermakna buat kapal yang berlayar. Tanpa rumah api, mungkin kapal akan tersasar haluannya.

2) Pakatan Rakyat juga ibarat sebuah kapal yang terdapat 3 penumpang besar di dalamnya-PAS-PKR-DAP.

3) Ada kalanya kapal PR ini terpaksa menempuh gelora dan badai yang ganas. Jika teguh, kapal dapat berlayar dengan baik, jika tidak pastinya akan karam.

4) PKR antara parti baru dan sentiasa digugat oleh musuh. Justeru, tidak hairan apabila PKR menjadi sasaran musuh, lantaran ahlinya yang ada di antaranya belum teruji dengan pelbagai konflik dalaman parti.

5) Secara umum, meskipun media massa memomokkan Pakatan Rakyat gagal setelah 2 tahun memerintah, rakyat pasti dapat menilai sedikit sebanyak perbezaan di antara kerajaan ditabdir BN dan PR.

6) Bahkan, tidak adil jika dibuat perbandingan BN telah memerintah hampir 50 tahun, sedangkan PR baru beberapa tahun memerintah-tidak termasuk Kelantan yang telah diperintah oleh PAS hampir 20 tahun.

7) Rakyat pastinya masih memberikan harapan buat PR. Mereka yang keluar parti, pastinya dilihat sebagai mereka yang tidak berpendirian. Dan saya yakin masih ada cahaya buat Pakatan Rakyat, selama mana ia tidak mensia-siakan harapan rakyat dan melakukan yang terbaik demi rakyat.


8 Mac 2010, 22 Rabiul Awwal 1431 Hijrah,

12.05 tengahari, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude