Rabu, 27 Januari 2010

Zulkifli Nordin-Satu Dalam Malaysia



1)Entah mengapa saya tergerak menulis tentang beliau pagi ini. Dahulunya beliau cukup dikenali kerana mendedahkan beberapa kes murtad termasuklah antaranya Aishah Bukhari.

2) Sifatnya yang lantang dan tegas menyuarakan perlunya mempertahankan Islam dan kemuliaannya, seringkali ditekankan dalam ucapan beliau.

3) Pernah menjadi ahli PAS namun ditolak untuk menjadi calon PAS dalam PRU, beliau sangat terkenal dengan kontroversi.

4) Yang terbaru, dalam isu laporan polis ke atas Khalid Samad tentang saranannya supaya menyemak Enakmen Islam di Selangor, Anwar Ibrahim menyatakan Zulkifli sudah melampau.

5) Saya tidak pasti bagaimana penyelesaiannya, namun pimpinan kedua-dua parti-PKR dan PAS perlu bersemuka dengan Zul dan Khalid demi mencari titik muafakat.

6) Saya yakin samada Zul waima Khalid, bukanlah pejuang yang mudah kalah, namun memikirkan agenda yang lebih besar, seharusnya mereka berusaha mengurangkan konflik di antara mereka, apatah lagi mereka mewakili PAS dan PKR.

7) Bagi saya, Zulkifli Nordin pastinya akan terus mempertahankan pendiriannya dan pekak telinga atas apa jua tohmahan dan tindakan yang bakal dikenakan ke atasnya.



27 Januari 2010, 11 Safar 1431 Hijrah,

9.08 pagi, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude