Khamis, 29 Oktober 2009

Seminar ganti EGM, PAS Selangor ke JK Disiplin



1) Setelah hampir 4 jam, pimpinan utama PAS bermusyawwarah-maka keputusannya sebagaimana tajuk di atas.

2) Kita memahami betapa isu dalaman ini, jika tidak ditangani sebaik mungkin boleh membahayakan PAS, apatah lagi UMNO kini sedang membina kekuatan.

3) Kita berharap segala keputusan dibuat hasil konsensus bersama. Apa yang penting tindakan selepas keputusan dibuat. Barulah keputusan itu dilihat berwibawa dan menjejak ke bumi.

4) Akhlak sebagai ahli jemaah Islam perlu dimuhasabah kembali. Terlalu banyak caca merba kini. Tikam belakang, melaga-lagakan 2 pihak yang berbeza pendapat, meyakini berita yang tiada asas lalu menyebarkannya ; adalah bukti betapa terhakisnya nilai murni akhlak seorang pejuang dan pimpinan Islam.

5) Dunia semakin global dan merentasi sempadan, jika silap percaturan buruk padahnnya. Benar, berpolitik kena bijak berstrategi, namun jika strategi itu tidak diberkati Allah, ia boleh meruntuhkan jemaah.

6) Moga selepas ini, apa yang diharap PAS meletakkan dirinya sebagai aktor penting dalam Pakatan Rakyat, setelah isu Unity Givernment sudah ditutup dengan setutup tutupnya!



29 Okotber 2009, 10 Zulqaedah 2009,

10.28 pagi, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude