Khamis, 1 Oktober 2009

Mahathir terpaksa akur atau diabaikan?



1) Bila UMNO memilih Isa Samad sebagai calon Bagan Pinang, ternyata UMNO masih tidak mahu berubah. Tidak mustahil mereka menang kerana nampaknya ada banner ugutan "Jika tidak pilih Isa, kami boikot!".

2) Pandangan Mahathir juga tidak digunapakai. Sebaliknya, kelihatan beliau akur dengan keputusan UMNO dan menjangka UMNO akan menang dengan majoriti yang lebih besar.

3) Nampak pelik-tetapi itulah politik. Jika minggu lepas beliau cukup bertegas agar calon yang terpalit dengan isu rasuah tidak dicalonkan, tetapi semalam beliau mengatakan Isa adalah pilihan yang tepat. Beliau terpaksa akur atau pandangan beliau diabaikan? Namun, beliau menegaskan tidak akan berkempen di Bagan Pinang sebagaimana di Bukit Gantang.

4) Kita juga tidak pasti, samada kenyataannya semalam untuk menyindir UMNO atau benar-benar memaksudkan Isa adalah pilihan yang tepat?

5) Kesimpulannya, sebagaimana ramalan penganalisis politik, UMNO mungkin menang di dalam pilihanraya kecil Bagan Pinang ini, tetapi tidak mustahil akan rebah bersama komponen BN yang lain dalam PRU ke-13 akan datang!



1 Oktober 2009, 12 Syawal 1430 Hijrah,

10.23 pagi, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude