Rabu, 28 Oktober 2009

Kembali kepada Allah ; Kunci ketenangan diri



1) Dalam seminggu dua ini-banyak isu yang timbul. Saya yakin ianya adalah proses dalam mematangkan manusia agar bertindak menyelesaikannya dan menghadapinya dengan tenang.

2) Isu dalaman PAS-saya yakin ia akan selesai dengan baik dengan keputusan konsensus oleh semua ahli mesyuarat yang hadir dalam mesyuarat khas AJK PAS Pusat malam ini.

3) Resolusi oleh Dewan Pemuda PAS Pusat-teguh di belakang kepimpinan Tuan Guru Nik Aziz dan Tuan Guru Haji Hadi Awang di samping memperkukuh Pakatan Rakyat.

4) Menilai kembali segala kemelut yang terjadi-saya yakin ini suatu lagi ujian buat jamaah Islam yang bernama PAS dalam memposisikan dirinya sebagai aktor penting dalam politik tanahair. Tegas pada prinsip mendaulatkan Islam, namun masih fleksibel dengan approach dan pendekatan dakwah-sejajar dengan sifat Islam yang Thabat wa al-Murunah.

5) Dapatan saya-kembali kepada Allah-solat sunat hajat, selidik khabar yang diterima, usah sebar fitnah dan mohon petunjuk kepada Allah-kunci ketenangan diri semua pendokong dan penyokong perjuangan Islam dalam situasi yang genting ini, Insya Allah.



28 Okotber 2009, 9 Zulqaedah 1430 Hijrah,

9.38 pagi, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude