Khamis, 3 September 2009

Perak tidak akan aman selagi DUN tidak dibubarkan



1) Melihat apa yang berlaku semalam, dapat difahami keadaan di Perak masih bergolak. Dengan UMNO dan BN cuba menggoyangkan kedudukan kerajaan Pakatan Rakyat di Pulau Pinang(isu Kg Buah Pala), di Selangor(bantahan pembinaan kuil) dan di Kedah(ADUN Lunas yang keluar dari PKR, tetapi masih kepingin menjadi exco), menggambarkan kepada kita betapa terdesaknya mereka.

2) Jika yakin di pihak yang benar, bersemukalah secara gentlemen dan bukannya melalui pintu belakang. Adakan PRU ke-13 dalam kadar segera, jika yakin rakyat sudah terpesona dengan konsep 1Malaysia.

3) Namun begitu, apa yang berlaku sebaliknya. Lempar batu sembunyi tangan-itulah prinsip yang diamalkan oleh UMNO dan BN sekarang. Tidakkah mereka sedar bahawa parti pembangkan di Jepun buat pertama kali setelah 54 tahun parti memerintah berkuasa, akhirnya tumbang? Kini, rakyat terpaksa menerima kenyataan Menteri yang pada asalnya menetapkan minyak RON 95 pada RM 1.75, tetapi bila diumumkan kelmarin tiada kenaikan dari harga minyak lama-RON 97 pada RM 1.80. Walhal dengan gred minyak yang lebih rendah(RON 97-95), harga minyak yang asalnya dikhabarkan RM 1.75 dinaikkan kepada RM1.80. Ternyata, ia dibuat dengan penuh hikmah dan teliti, tetapi rakyat tetap menyedarinya.

4) Akhir kalam, apa yang berlaku di Perak menjadi bukti, negeri itu tidak akan aman sehinggalah DUN Perak dibubarkan. Bertandinglah secara anak jantan di gelanggang yang rata, dan bukannya memerintah hasil konspirasi yang jelik dan mengkhianati amanah rakyat!



3 September 2009, 13 Ramadhan 1430 Hijrah,

12.03 tengahari, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude