Ahad, 16 Ogos 2009

Permatang Pasir ; Peluang 50-50 buat PAS dan UMNO




1) Esok penamaan calon akan diadakan. Dengan wabak H1 N1 yang semakin menular, penyokong dinasihatkan mengehadkan pergerakan dan tidak terlalu ramai hadir di waktu penamaan calon.

2) Dengan pelbagai isu yang melanda Pakatan Rakyat dan juga Barisan Nsional, Permatang Pasir dilihat medan buku bertemu ruas di antara PAS dan UMNO.

3) Walaupun Almarhum Dato Hamdan Abdul Rahman mengekalkan penguasaan 3 kali pilihanraya berturut-turut, namun harus diingat UMNO pernah memenangi kerusi ini pada tahun 1995.

4) Pertembungan Ustaz Salleh Man, Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang dan Rohaizad, SU UMNO Permatang Pauh, dilihat pertembungan yang sengit. Walaupun diakui Permatang Pasir sebagai kubu kuat PAS, tetapi ia tidak boleh dipandang ringan. Apatah lagi, UMNO pasti memainkan pelbagai isu seperti Jeff Oi yang menghina Islam dan ketidaksefahaman antara Ronie Liew dan Datuk Dr Hassan Ali berhubung penjualan arak di Selangor.

5) Namun begitu, BN juga tidak terkecuali dari palitan tindakan tidak proaktif menangani wabak H1 N1 dan skandal PKFZ yang melibatkan Menteri Pengangkutan-Datuk Seri Ong Tee Keat.

6) Kepada petugas pilihanraya di Permatang Pasir, khususnya pendokong greakan Islam, didoakan agar Ramadhan akan datang menjanjikan kemenangan di Permatang Pasir, seumpama kemenangan Tentera Badar pada zaman Rasulullah saw, Insya Allah.



16 Ogos 2008, 25 Sya'ban 1430 Hijrah,

11.24 malam, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude