Selasa, 25 Ogos 2009

Kemenangan bergaya calon PAS-Ustaz Salleh Man!



1) Tahniah buat Ustaz Salleh Man yang berjaya memenangi kerusi Permatang Pasir. Namun, yang harus dianalisis, mengapa undi merosot kira-kira 900, meskipun calon BN-Rohaizat bermasalah.

2) Dengan jentera yang bertungkus lumus memenangkan calon PAS sekaligus mewakili Pakatan Rakyat, kemenangan ini dianggap hadiah bermakna pada bulan Ramadhan.

3) Setakat analisis Astro Awani jam 8.30 malam tadi, para penganalisis berpendapat kemenangan ini mengekalkan status quo PAS di Permatang Pasir, yang kehilangan Allahyarham Datuk Hamdan Abdul Rahman. Walaupun demikian, mereka berpandangan kemerosotan undi PAS juga perlu dijadikan iktibar oleh PAS.

4) Mereka berpendapat, UMNO dan BN walaupun tewas, berjaya meningkatkan jumlah undi, walaupun disedari calon mereka dipertikaikan integriti dan kredibilitinya.

5) Apapun, semoga Ustaz Salleh Man yang juga Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang dapat menjalankan tanggungjawabnya sebagai ADUN Permatang Pasir yang baru, dan kemenangan pertamanya dalam pilihanraya, setelah 6 kali tewas dalam pilihanraya sebelum ini. Syabas ustaz, Takbir!



25 Ogos 2009, 4 Ramadhan 1430 Hijrah,

8.58 malam, Malaysia Timur

1 ulasan:

prostrategik.blogspot.com berkata...

ingat jangan masa p.raya ja melawat.maintainkan lawatan ke rumah rakyat biasa.takbir!

pesanan daripada prostrategik.

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude