Jumaat, 17 Julai 2009

Kemelut di Selangor semakin meruncing!



1) Bermula dengan Khir Toyo dan 4 ahli DUN UMNO dan BN yang lain, digantung selama setahun dan 6 bulan dari menghadiri sidang DUN Selangor, 7 ADUN Pakatan Rakyat yang terdiri dari parti DAP disiasat oleh SPRM, kerana disyaki menyalahgunakan peruntukan pembangunan di setiap kawasan-kejadian semalam paling mengejutkan.

2) Teoh Beng Hock yang merupakan SU politik kepada exco DAP dalam Pakatan Rakyat Selangor, dtemui mati di bangunan Plaza Masalam.

3) Banyak teori berkaitan kematian beliau. Ada yang mengatakan beliau membunuh diri, ada yang mengatakan beliau ditolak kerana terdapat kesan baju dikoyak dan ada yang mengatakan ia dilakukan oleh kumpulan kongsi gelap, demi melindungi exco yang dikaitkan dengan mereka-Wallahu a'lam.

4) Apapun, kita berharap kematian beliau dapat disiasat punca sebenarnya. Ia bagi mengelakkan tuduh menuduh, dan agar fakta yang sebenar dikemukakan. Bagi pemerintah, segala fakta perlu diperjelaskan agar rakyat tidak terkeliru. Manakala bagi Pakatan Rakyat, diharap bijak dalam menangani isu ini.

5) Setelah selesai PR kecil di Manek Urai, kematian Teoh Beng Hock sekali lagi mengocakkan politik negara. Sesungguhnya kemelut di Selangor semakin meruncing dan benarlah, dalam poltik segalanya boleh berlaku!



17 Julai 2009, 24 Rajab 1430 Hijrah,

11.57 pagi, Malaysia Timur

1 ulasan:

Faridrashidi.Com berkata...

Salam,

Saya juga tidak faham apa yang telah berlaku... apapun kita lihat apa yang berlaku nanti..

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude