Isnin, 29 Jun 2009

Pertembungan Abang Uji (PAS) dan Tuan Aziz(UMNO)




1)Abang Uji adalah peniaga ikan. Namun pergaulannya yang luas dan mudah mesra, menjadi salah satu faktor PAS memilihnya sebagai calon. Berumur 50 tahun dan pernah menjadi penyelia DUN Guchil.

2) Tuan Aziz pula adalah ketua Pemuda UMNO Kuala Krai dan pernah menjadi pegawai Kesedar dan berusia 39 tahun.

3) Secara umumnya, pertembungan di Manek Urai pasti sengit. Najib membayangkan betapa keadaan agak sukar, namun masih ada harapan untuk menang.

4) Melihat wajah calon sahaja sudah terbayang kemesraan calon PAS yang bertanding. Calon UMNO juga dilihat ada ketrampilan, namun pengundi yang akan menentukan calon pilihan mereka menjelang hari pengundian pada 14 Julai nanti.

5) Diselubungi isu Kerajaan Perpaduan dan ajakan Tuan Guru Nik Aziz kepada Najib di bawah tajuk "Kenapa menolak Islam"?, saya yakin pengundi di Manek Urai bijak dalam membuat pilihan. Semoga kemenangan berpihak kepada pihak yang mengutamakan rakyat dan Islam. Amin.



29 Jun 2009, 6 Rajab 1430 Hijrah,

9.30 pagi, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude