Isnin, 16 Februari 2009

Politik caca merba


1) Kini hangat diperkatakan tentang penyebaran foto bogel milik Elizabeth Wong-Ketua Wanita Biro Penerangan PKR dan Exco Pakatan Rakyat Negeri Selangor. Ia mengingatkan kita kepada bekas Menteri Kesihatan-Chua Soi Lek yang terpaksa meletakkan jawatan kerana video seksnya.

2) Seperti biasa, Ketua Pembangkang Selangor-Khir Toyo menggesa agar Elizabeth meletak jawatan atas isu moral.

3) Ada yang bersimpati seperti Nazri Aziz dan menyatakan tidak sepatutnya ia berlaku.

4) Elizabeth mempertahankan dirinya telah dianayai dan seseorang yang tidak bertanggungjawab telah cuba untuk merosakkan reputasinya.

5) Bagi saya, bagi semua ahli politik-inilah harga yang perlu dibayar. Dalam politik, kadangkala kawan boleh menjadi lawan dan sebaliknya. Begitu juga, dengan kecanggihan teknologi masa kini, seperti telefon bimbit berkamera bisa sahaja merakam gambar dan klip video yang tidak sepatutnya dan dijadikan modal untuk menyerang peribadi seseorang. Seharusnya Elizabeth lebih berhati-hati dan seperti biasa, UMNO dan BN akan menjadikan isu ini sebagai isu yang boleh menumbangkan Pakatan Rakyat di Selangor.

6) Tiada apa yang boleh disimpulkan, melainkan inilah politik caca merba akhir zaman.


16 Februari 2009, 20 Safar 143 Hijrah,

9.38 malam, Malaysia Timur.

1 ulasan:

hisommudin berkata...

Takziah buat anta....mudah-mudahan cepat sembuh!

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude