Selasa, 5 Ogos 2008

UMNO dan wang ibarat irama dan lagu


Saya mengatakan seperti berikut kerana :

1) Di sana sini mereka yang ingin bertanding untuk merebut jawatan menabur wang demi meraih sokongan perwakilan

2) Tidak dinamakan perwakilan UMNO jika tidak ada politik wang (yang sebenarnya jelas rasuah, cuma dikaburi label rasuah itu dengan politik wang)

3) Pimpinan UMNO dan ahli UMNO tidak memiliki semangat para pejuang terdahulu yang ikhlas berjuang demi bangsa, agama dan tanahair. Kini jawatan dijadikan sumber keuntungan peribadi.

4) Tidak berusaha mencontohi pimpinan PAS dan ahli PAS yang tidak menjadikan wang sebagai medium utama dalam soal pemilihan pimpinan kerana Islam melarang berbuat demikian.

5) Masyarakat semakin jelik dan keji dengan rasuah yang berleluasa, sehinggakan rakyat menggelar UMNO parti yang menjanjikan kekayaan sekiranya memegang jawatan.

6) Menjadikan duit sebagai matlamat bukan alat. Lalu terpedaya dengan bisikan syaitan yang sentiasa menyeru agar cinta dunia hingga lupa akhirat.

p/s: Sokong kenyataan FOMCA agar ditubuhkan badan bebas mengkaji MRR2 yang kembali retak setelah hampir RM 70 juta dibelanjakan untuk baik pulih. Mana rakyat tak marah dan bengang? Mungkinkah Samy Vellu ada jawapannya?

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude