Selasa, 12 Ogos 2008

Sekilas Pandang

Syabas buat Lee Chon Wei, Wong Choon Han dan Wong Mei Choo untuk terus memberikan harapan kepada negara dalam menggapai emas pertama Olimpik. Sayang buat skuad memanah negara, badang negara dan perenang negara yang tidak kesampaian untuk menghadiahkan buat rakyat Malaysia sebutir pingat.
Majlis Peguam patut bertemu JAKIM
Bagi saya, dari keadaan semakin tidak terkawal, Majlis Peguam perlu memohon maaf kepada rakyat Malaysia terutamanya umat Islam di atas kekecohan yang berlaku akibat forum Memeluk Islam. Sepatutnya, mereka bertemu JAKIM dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri-Zahid Hamidi, untuk mendapat penjelasan sebenar tentang hak pasangan bukan Islam bila pasangan mereka memeluk Islam.
Ada pihak cuba sabotaj Kelantan?
Dengan nilai barang berharga berjumlah hampir RM 18 juta yang hilang dari Kedai Pajak Gadai al-Rahn, banyak persoalan yang timbul. Antaranya, siapa yang terlibat kerana mereka begitu pakar sehingga alarm tidak berbunyi sewaktu mereka mencuri. Yang kedua mengapa pasukan security yang mengetahui hal itu, tidak melaporkan kepada polis tetapi hanya menelefon Pengurus al-Rahn pada pukul 3 pagi, untuk memaklumkan kejadian tersebut? 1001 persoalan berlegar di fikiran kepala kita semua.
Russia jangan angkuh
Dengan menyerang Georgia yang serba kekurangan, Russia dianggap angkuh. Akibatnya, yang menanggung bukan hanya kematian di kalangan tentera yang bertempur, tetapi orang awam yang tidak berdosa. PBB seharusnya mengambil tindakan tegas ke atas Russia dan membantu Georgia.

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

i think you add more info about it.

Tanpa Nama berkata...

For us when we visit some blog site our main objective is to ensure that we will be entertained with this blog.

Tanpa Nama berkata...

To the owner of this blog, how far youve come?You were a great blogger.

Tanpa Nama berkata...

Well, all I can say is. Im hungry.

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude