Sabtu, 22 Mac 2008

Salam Maulid Nabi SAW buat semua


Alhamdulillah, kita masih dipanjangkan umur menyambut Maulid Nabi SAW 1429 H. Dan saya sendiri di Bumi Kenyalang ini banyak mendapat jemputan ceramah. Antaranya di masjid, surau, hospital, jabatan kerajaan dan muallaf.

Apapun yang penting, kita berdoa moga dikurnia cinta kepada Nabi dan Allah, di kala umat Islam hari ini ada yang tidak menjadikan Nabi SAW sebagai idola. Saya akan ke Miri esok dan terus ke Kuala Lumpur untuk mengikuti kursus sehingga Khamis minggu depan. Seperti biasa, anak isteri perlu ditinggalkan buat sementara dan blog ini tidak dapat diupdate buat sementara.

Salam Maulid buat semua dari saya dan keluarga di Malaysia Timur ini.


8.43 pagi, Malaysia Timur

22 Mac 2008, 14 Rabiul Awwal 1429 H.

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude