Rabu, 3 Ogos 2011

Rahmat Allah di Awal Ramadhan



1) Alhamdulillah, dengan rahmat Allah, kita dipertemukan dengan Ramadhan al-Mubarak 1432 Hijrah buat kesekian kalinya.

2) Dengan rahmat Allah, manusia memenuhi rumah Allah di awal Ramadhan sehingga melimpah keluar.

3) Dengan rahmat Allah juga, manusia berlumba-lumba untuk bersedeqah membantu fakir miskin, demi meraih mardhatillah.

4) Dengan rahmat Allah, ibadah sunat yang dilakukan pada bulan Ramadhan pahalanya seumpama solat fardhu, dan solat fardhu pahalanya dilipatgandakan.

5) Dengan rahmat Allah, bau mulut orang berpuasa lebih wangi dari haruman kasturi di sisi Allah SWT.

6) Dengan rahmat Allah, umat Islam berharmoni samada melakukan 8 atau 20 rakaat solat sunat tarawih-apa yang terpenting adalah kualiti solat yang dipersembahkan kepadaNya.

7) Dengan rahmat Allah, orang yang berpuasa berada dalam kebaikan selama mana mereka menyegerakan berbuka dan melewatkan sahur.

8) Dengan rahmat Allah di awal Ramadhan, ikan di lautan mendoakan kebaikan bagi orang berpuasa dan doa orang berpuasa dimakbulkan Allah sehingga dia berbuka.

9) Dengan rahmat Allah juga, sahabat non-Muslim tertarik dengan ibadah puasa, bahkan ada yang cuba berpuasa dan merasai kesan hebatnya puasa yang ternyata lebih menyihatkan tubuh badan.

10) Dengan rahmat Allah di awal Ramadhan, kita berniat agar kita diberikan kekuatan untuk memanfaatkan setiap detik waktu di bulan Ramadhan dan dapat merubah diri ke arah yang lebih baik, Insya Allah.



8.06 pagi, Malaysia Timur,

3 Ogos 2011, 3 Ramadhan 1432 H

1 ulasan:

Dewi Aja berkata...

Hello! Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Apakah Anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami http://kbagi.com/ atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.
Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude