Isnin, 18 Julai 2011

Kembali menulis dengan semangat Sya'ban dan Ramadhan

1) Salam buat semua pembaca budiman. Terlalu lama saya tidak menulis dalam blog ini. Sibuk dengan tugasan, menyebabkan saya mengabaikan blog ini buat sekian lama.

2) Saya terlalu berhajat untuk menulis buku-rakaman kisah benar dan pengalaman diri buat tatapan umat. Sesungguhnya dalam usaha dakwah yang dilakukan dan proses mentransformasi diri, banyak pahit manis yang dialui. Namun, kekuatan untuk mengurus masa dengan tugas yang telah diamanahkan, belum mampu dilaksanakan dengan sebaiknya.

3) Tidak lupa, sekalung al-Fatihah buat Almarhumah Dr Lo'lo'-mutiara perjuangan Islam yang kembali menemui Allah pada malam tadi. Moga rohnya dirahmati Allah dan ditempatkan bersama Ummahatul Mukminin seperti Aisyah, Maryam, Asiah dan Khadijah.

4) Menjelang Ramadhan yang bakal tiba kurang 2 minggu lagi, saya yakin kita akan bertanya-bagaimana persiapan diri kita untuk menghadapinya. Di separuh kedua Sya'ban ini, selagi ada masa untuk berpuasa sunat, membanyakkan bacaan Al-Quran-tunaikanlah kerana ia sebagai latihan untuk menghadapi Ramadhan Al-Mubarak.

5) Menulis tidak mudah, kerana perlu idea dan isi yang baik untuk ditampilkan. Insya allah moga dengan semangat Sya'ban dan Ramadhan kali ini, Allah memberikan saya kekuatan untuk terus menulis dari hari ke hari.

6) Sesungguhnya Allah tidak akan membantu perubahan diri kita, melainkan diri kita berusaha untuk berubah. Adakah kita bersedia untuk berubah ? Tenangkan jiwa, lapangkan minda dan tanyalah hati-pasti akan ketemu jawapannya.


10.23 pagi, Malaysia Timur,

16 Sya'ban 1432 H, 18 Julai 2011

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Thanks for your personal marvelous posting! I really
enjoyed reading it, you are a great author. I will make certain to bookmark your blog and may come
back someday. I want to encourage you to ultimately continue your great job, have a nice day!
my page > Buy Facebook Likes Canada

kevin berkata...

hi!,I really like your writing very so much! percentage we communicate more about your post on AOL?
I require a specialist on this area to resolve my problem.
Maybe that's you! Having a look ahead to look you.

Also visit my weblog quartz tile

Unknown berkata...

I really enjoyed the article. kitchen tap proved to be Very helpful to me and It’s always nice when you can not only be informed, but also entertained!

mytapworld berkata...

When it comes to kitchen taps, it is important that the homeowners baddest amid the mixers or separates curtains according to their preference.Taps online The mixer curtains are a abundant best for the families with adolescent accouchement or with a affiliate who suffers from arthritis because it is simple to operate.Shower taps The separates are activity able as the users will not charge to use hot baptize if they don't wish to. Users can aswell acquisition absolutely a amount of designs that will clothing their kitchen designs.Bathroom accessories set They kitchen curtains should be proportional to the kitchen bore and should be the appropriate admeasurement to ensure that they are adequate if application them. Users can aswell go green, selecting the curtains that are baptize efficient.

Unknown berkata...

étiquette est l'une des choses Robinetterie vasque en capital à boulon absorption des clients, si elles robinetterie-cuisine sont les affaires de tout produit. Il fournit tous les conseils appropriés accompagnant le produit. Une fois que les consommateurs appréhendent et se facher du Lumineux LED Robinetterie Vasquedétail habitude qui est imprimé sur l'étiquette, ils juger d'acheter le produit précis.

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude