Isnin, 22 Mac 2010

Bila politik Malaysia kembali aman?



1) Satu persatu kebobrokan ditampilkan kepada rakyat di kalangan politikus negara.

2) Terutamanya yang sudah keluar dari parti asal dan kini menjadi bebas. Atas alasan dipilih rakyat, mereka tidak mahu mengosongkan kerusi, sedangkan menangnya mereka dahulu kerana atas nama parti.

3) Begitulah apabila sudah benci, diungkit segala rahsia, manakala segala kebaikan dilupa. Sebaliknya, sewaktu berkasih dahulu, semuanya indah di pandangan mata, biarpun mungkin panau dan kurap di seluruh badan.

4) Politik Malaysia kini bergegar lagi dengan kejutan demi kejutan. Ada yang terkejut, ada yang menggeleng kepala dan ada yang berkata " Benarkah?"

5) Kalau kita menilai, sepanjang 2 tahun selepas 8 Mac 2008, tidak begitu banyak soal kemaslahatan rakyat dibincangkan, melainkan demi memenuhi kepentingan agenda peribadi semata-mata.

6) Persoalan yang selalu timbul di benak kepala " Bila politik Malaysia akan aman seketika?"


22 Mac 2010, 6 Rabi'ul Akhir 1431 Hijrah,

2.28 petang, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude