Isnin, 22 Jun 2009

Alhamdulillah-luruskan kembali saf di dalam PAS



1) Setelah menerima kenyataan keras dari Tuan Guru Nik Aziz, akhirnya pada petang tadi berlaku suatu pertemuan yang diibaratkan dalam suasana kekeluargaan dan penuh ukhuwwah, yang melibatkan Ust Nasa dan pimpinan yang lain.

2) Kita bersyukur kerana segala kemelut tentang Kerajaan Perpaduan telah diputuskan. Dan kini, tumpuan utama adalah pilihanraya kecil Manek Urai.

3) Tuan Guru Nik Aziz yang diibaratkan seorang bapa menegur anaknya-Ust Nasa, menarik balik kenyataannya yang meminta Ust Nasa meletak jawatan sebagai Ahli Parlimen Bachok dan masuk UMNO.

4) Berkat doa dan solat sunat hajat pendokong dan penyokong jamaah Islam, alhamdulillah keadaan di dalam PAS kembali damai dan mesra sebagaimana biasa. Sesungguhnya thiqah di atas kebijaksanaan kepimpinan tertinggi gerakan Islam, menjamin jamaah terus dinaungi Allah. Nabi SAW bersabda " Tidak akan berhimpun umatku di atas kesesatan".

5) Moga yang putus disambung semula, yang tercarik dijahit kembali dan yang bermasam muka dan jiwa kembali mesra dan damai. Moga diluruskan kembali saf di dalam PAS dan Pakatan Rakyat dalam mendepani UMNO dan BN. Takbir !



22 Jun 2009, 28 Jmaadil Akhir 1430 Hijrah,

10.01 malam, Malaysia Timur

1 ulasan:

tikay berkata...

Assalamualaikum

Abg izwan, sekadar nak sap je, dapat tau tntg blog ni dari kawan2 lama. So bile balik semenanjung bagitau la boleh jumpa nanti

Tuan Kamarul
tikay-arief.blogspot.com

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude