Rabu, 8 April 2009

Pakatan terus utuh dan mara, BN bakal menjadi Be End?




1) Sekalung tahniah diucapkan kepada Nizar dan Manikumar yang mewakili Pakatan Rakyat, dalam pertarungan yang cukup mendebarkan. Ternyata, rakyat masih menolak UNO dan BN ; pola yang sama sejak 8 Mac o8, walaupun UMNO dan BN bertukar tampuk pemerintahan.

2) Tidak salah rasanya, jika dikatakan keputusan ini menunjukkan referendum rakyat, yang masih tidak berpuas hati dengan isu rampasan kuasa di Perak, dan pembelaan kaum India di luar bandar di Bukit Selambau.

3) Terharu bila melihat, Nizar membaca surah al-Nasr (Apabila datang pertolongan Allah dan kemenangan, manusia akan berbondong-bondong masuk ke dalam agama Allah, maka bertasbihlah memuji Tuhanmu dan sesungguhnya Allah Maha Penerima Taubat). Walaupun dihalang oleh pegawai SPR(yang disiarkan secara langsung oleh RTM)_, ternyata Nizar terus mengambil peluang, untuk mengambil ucapan ringkas sebagai tanda kesyukuran.

4) Selain itu, rakyat di Batang Ai masih menerima BN sebagai paksi pembangunan di tempat mereka. Justeru, Pakatan Rakyat perlu bekerja keras, jika ingin menawan Sarawak dalam pilihanraya DUN yang dijangka pada 2011.

5) Amat jelik, bilamana masih ada sindrom penafian oleh penganalisis politik di TV1 malam tadi, yang kononnya keputusan ini, masih belum melambangkan suara rakyat yang sebenarnya. Namun, di Astro Awani, penganalisisnya lebih matang dan menampilkan fakta yang meyakinkan. Bagi mereka, jika UMNO dan BN tidak mengubah strategi politik konvensional(memanipulasi segala jentera kerajaan dan media massa), PRU ke-13 nanti, akan menyaksikan Pakatan Rakyat bakal mengambil alih pentadbiran negara.

6) Kajian yang dibuat oleh Dr Abu Hassan Hasbullah, menyatakan pengundi yang berusia 21-40 tahun, secara jelas menolak UMNO dan BN. Sumber info mereka dari blog alternatif. Mereka berkomunikasi melalui SMS, Facebook dan Friendster. Apabila pulang ke kampung, mereka mempengaruhi ibu bapa mereka untuk membuat keputusan yang tepat ketika mengundi. Media massa utama seperti Utusan, Berita Harian, TV1 dan TV3, tidak lagi menjadi tontonan dan bacaan mereka. Sebaliknya, Astro Awani yang menampilkan penganalisis yang tidak bias bahkan ada yang pro Pakatan Rakyat, membuatkan rakyat memilih saluran ini.

7) Akhir kalam, dengan keadaan UMNO dan BN masih dalam kejutan akibat 2 kekalahan ini, walaupun menang di Batang Ai, Najib perlu membuktikan transformasi dalam UMNO dan BN, dengan membariskan Kabinet yang bersih dan dilihat bersih pada hari ini(seperti yang dijangkakan).

8) Kepada semua petugas yang bertungkus lumus dari Pakatan Rakyat, segala usaha dan doa serta tawakkal, dimakbulkan oleh Allah. Kini, masa bekerja dan sesungguhnya laluan ke Putrajaya semakin jelas. Berkhidmatlah sebaik mungkin untuk rakyat. Elakkan kontroversi, sebaliknya tingkatkan prestasi(ibarat tagline Melodi). Jika tidak, mungkin Pakatan Rakyat juga akan dihukum seperti UMNO dan Barisan Nasional.



8 April 2009, 13 Rabi'ul Akhir 1430 Hijrah,

6.28 pagi, Malaysia Timur

4 ulasan:

abu ierfan berkata...

Teruskan berjuang walau dimana kita berada. " Terus Istiqamah untuk ISLAM "

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah. Insya allah Baim. Di mana bumi dipijak, di situ Islam dijunjung

Tanpa Nama berkata...

adakah MB Nizar akan menjadi pelapis DS Anwar sebagai pemimpin baru PR ?

Pakdi
http://pemikir.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

Mungkin pakdi. Nizar ada talent tersebut.

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude