Isnin, 23 Februari 2009

Upin&Ipin-Made in Malaysia for Malaysian



1) Salam buat semua pembaca budiman. Sekadar santai di hari ini, izinkan saya berkongsi pandangan tentang filem animasi 3D pertama di Malaysia - Upin dan Ipin : Pengembaraan Bermula terbitan Les Copaque Sdn Bhd.

2) Saya berkesempatan menonton filem ini minggu lepas bersama keluarga tercinta. Apabila selesai menonton filem ini, dapat saya membuat kesimpulan seperti berikut :

a) Animasi 3D dan sound effectnya sangat mengkagumkan. Apatah lagi, ia merupakan hasil cipta anak Malaysia.

b) Watak Upin dan Ipin sangat dekat di hati kita. Justeru, tidak hairanlah apabila kebanyakan penggemar rancangan Upin & Ipin di TV9, terdiri dari pelbagai lapisan umur dan tak mengira bangsa.

c) Jalan ceritanya mudah dan santai. Di samping dialog yang menjadi trademark rancangan ini, sangat diingati oleh kita seperti " Hai nama saya Upin dan nama saya Ipin. Betul betul betul!"

d) Saya mengharapkan dengan kos penerbitan filem ini yang menjangkau hampir RM4 juta dengan mendapat dana dari Kementerian Warisan, Seni dan Kebudayaan-mendapat pulangan yang berbaloi dan setimpal, dengan ramai rakyat Malaysia akan menontonnya.

3) Akhir kalam, dengan ketidaktentuan situasi politik masa kini, ada baiknya menenangkan fikiran seketika dengan menonton gelagat Upin & Ipin bersama rakan-rakan mereka yang lain. Jangan marah aaa, nanti kena jual !

23 Februari 2009, 27 Safar 1430 Hijrah,

10.07 pagi, Malaysia Timur


5 ulasan:

Ustaz Amin berkata...

Salam Ziarah, tahniah dan teruskan, selamat berjuang

Abu Muazz berkata...

hm..betul tu, kan ipin...

"hmm...betul, betul, betul... g la ziarah blog ana... ada kisah disebalik tabir upin dan ipin..."

Tanpa Nama berkata...

Sukran Ustaz Amin dan Syeikh Hamidi atas ziarah. Insya Allah kunjungan balas akan dibuat. He he

hisommudin berkata...

Terima kasih Wan...Moga ukhuwwah kita utuh Insya Allah

Tanpa Nama berkata...

Sama sama som. Ukhuwwah forever

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude