Khamis, 31 Julai 2008

Adakah muqabalah UMNO dan PAS akan berjaya?



Saya cuba menyimpulkan begini. Muqabalah ini tidak akan berjaya selagi :

1) Pihak UMNO tidak mengakui kesalahannya selama ini di atas penafian kerajaan PAS di Kelantan dan Terengganu serta penghinaan kepada agama Islam selama ini.

2) PAS masih ada keraguan terhadap kesungguhan UMNO untuk mendahulukan al-Quran dan al-Hadith sebagai panduan utama dalam muqabalah.

3) Adanya penentangan besar dari penyokong kedua-dua parti. Ini kerana tiada parti tanpa pimpinan dan tiada pimpinan tanpa ahli. Apa yang lebih penting, ahli mungkin menuntut agar tujuan parti ditubuhkan dipertahankan.(UMNO dengan semangat nasionalisme keMelayuan dan PAS dengan dasar mendaulatkan Islam).

4) Media massa pro UMNO akan terus menggambarkan seolah-olah PAS bersedia menurut kehendak UMNO dan PAS yang sedar perkara ini, akan menarik diri dari muqabalah.

5) Masanya belum sampai pada saat ini dan tidak diizinkan Allah.

p/s: Pusrawi menafikan laporan yang dikeluarkan oleh Dr Osman Hamid tentang aduan sukar membuang air besar oleh Saiful berkaitan dengan isu diliwat oleh Anwar. Mereka menyatakan laporan perubatan yang disiarkan di Internet dalam tempoh 2-3 hari ini adalah palsu. Pulangkan kepada Allah kebenarannya. Yang batil akan terbongkar !

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude