Isnin, 2 Jun 2008

Jutawan tabur duit dari langit


JAKARTA 1 Jun – Seorang remaja perempuan berusia 13 tahun terpaksa dikejarkan ke hospital setelah pengsan sewaktu berebut wang kertas yang ‘jatuh dari langit’.

Insiden itu berlaku apabila ribuan penduduk berebut-rebut mendapatkan wang kertas yang ditabur dari sebuah pesawat ringan oleh seorang ahli perniagaan, Tung Desem Waringin.

Ribuan wang kertas 1,000 dan 5,000 rupiah yang berjumlah 100 juta rupiah (RM34,700) ditabur dari pesawat itu sebagai satu bentuk promosi buku terbaru Waringin hari ini.

Pesawat ringan tersebut terbang di ruang udara berhampiran sebuah stadium bola sepak di bandar Serang, 60 kilometer ke barat Jakarta.

Mengikut perancangan awal, Waringin mahu menabur wang-wang tersebut di ibu kota Jakarta tetapi gagal mendapat kebenaran pihak polis.

Akhbar dalam talian, Detikcom melaporkan, sewaktu penerbangan pertama dan kedua, wang- wang tersebut jatuh 500 meter dari stadium berkenaan.

Khabar mengenai tindakan Waringin itu tersebar sejak semalam dan keadaan itu menyebabkan ramai yang menunggu di kawasan tersebut untuk mendapatkannya.

Dalam laman blognya, Waringin berkata, beliau lebih memilih untuk mendermakan wang tersebut kepada mereka yang memerlukan berbanding teknik promosi biasa untuk memperkenalkan buku baru.

Ulasan : Mungkin orang kaya di Malaysia juga boleh memikirkan hal yang sama. Cuma masalahnya, nampak seperti golongan fakir miskin sangat menagih wang sehingga sanggup berebut demi mendapat "wang dari langit".


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tuan

blog www.kedahku.blogspot.com juga menarik

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude