Selasa, 22 Mei 2007

Naik Gaji Kakitangan Awam Seluruh Negara dan Pilihanraya


Nampaknya pelbagai spekulasi mula timbul dengan kenaikan gaji yang diumum semalam. Ada yang mengaitkan dengan hampirnya pilihanraya walaupun dinafikan oleh pimpinan negara. Apapun, bagi pemerhati politik dan penganalisis ekonomi-inilah masa yang terbaik utk diumumkan tarikh pilihanraya.


Bagi saya, kita kena menilai dengan neraca keadilan dan kebenaran segala apa yang berlaku mutakhir ini. Bagi mereka yang celik hatinya tentu dapat menangkap maksud yang tersirat. Kes bocor, siling runtuh dan jalan yang mulai retak di terowong SMART menimbulkan 1001 persoalan bagaimana pemilihan tender dibuat dan penyenaraian kontraktor yang disenarai pendekkan. Moga tiada isu kroni dan sebagainya.


Apa yang penting kita sayangkan negara kita dan berdoa agar wujud pemerintahan yang tegak di atas tunjang kebenaran dan keadilan yang melata kepada semua rakyat yang berbilang kaum. Amin!
22 Mei 2007, 5 Jamadil Awal 1428
1.00 ptg, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude