Rabu, 12 Mei 2010

Latihan si pemanah



1) Allah memberikan masa yang sama buat semua orang-24 jam. Allah Maha Adil, sebab itu, tidak sepatutnya seseorang mengeluh masa yang diberikan tidak cukup atau banyak masa kosong, jadi tidak tahu bagaimana nak mengisinya.

2) Dalam kesibukan mencari rezeki bagi meneruskan penghidupan, ada yang terlalai dari menunaikan tanggungjawab kepada Allah;Maha Pencipta.

3) Ada juga yang menghalalkan cara demi matlamat yang salah.

4) Justeru, amalkanlah latihan si pemanah. Pemanah akan menarik anak panah ke belakang-bukan berundur tetapi mengumpul kekuatan dan fokus, agar kelak anak panah akan dilepaskan tepat menuju sasaran.

5) Begitu jugalah kita sebagai insan yang lemah. Perlu bermohon kepada Allah agar diberi kekuatan dalam menghadapi cabaran dan dugaan sekeliling.

6) Moga Allah memudahkan segala urusan kita, kerana di sebalik kesusahan pasti ada kesenangan. Yakinlah !



12 Mei 2010,

1.35 petang, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude