Rabu, 15 Julai 2009

PAS menang namun perlu muhasabah !



1) Syabas dan tahniah buat Abe Uji, yang terpilih sebagai ADUN Manek Urai mewakili PAS. Walaupun hanya 65 majoriti, beliau tetap menang.

2) Banyak kesimpulan yang dibuat berdasarkan kemenangan tipis PAS ke atas UMNO. Di antaranya-janji pembangunan oleh Muhyiddin dan perubahan oleh Najib, sedikit sebanyak mempengaruhi pengundi.

3) Ini ditambah dengan masalah dalaman PAS yang belum selesai sepenuhnya, seperti isu Kerajaan Perpaduan dan pergeseran di antara Ust Nasa dan Tuan Guru Nik Aziz.

4) UMNO sudah pasti mencanang bahawa mereka semakin hampir menguasai Kelantan pada PRU ke-13 akan datang. Manakala bagi PAS dan Pakatan Rakyat-ini merupakan wake up call agar segera bangkit dari permasalahan dalaman yang tidak ditangani dengan baik.

5) Sebagai parti Islam, muhasabah di atas kemenangan tipis ini sangat perlu. Bimbang jika sikap over confident memakan diri. Selain itu, memperbaiki segala kelemahan yang berlaku. Insya allah dengan izin Allah, PAS akan kembali bangkit. Perkhidmatan kepada rakyat perlu diperkasa, kerana mereka juga sedikit sebanyak mahukan perubahan terutama dari sudut fizikal dan pembangunan kawasan mereka.

6) Akhir kalam, tahniah buat Abe Uji, kemenangan yang sangat berharga di sebalik perjuangan yang sangat sengit dalam menegakkan kebenaran. Takbir!



15 Julai 2009, 22 Rajab 1430 Hijrah,

12.14 pagi, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude