Khamis, 14 Ogos 2008

Bila Raja Nazrin perkenankan TGHAHA dan TGNA



Daulat Tuanku. Moga Tuanku Raja Nazrin dan Sultan Azlan Shah bersama pasangan sentiasa dinaungi Allah. Bila mana saya mendengar berita ini, tercetus di fikiran saya seperti berikut :

1) Raja Nazrin seorang raja yang berfikiran terbuka dan pada waktu yang sama menjunjung kedaulatan Raja-Raja Melayu

2) Pendekatan MB Perak dan Pesuruhjaya PAS Perak mengadap Tuanku Raja Nazrin untuk mendapat perkenan, amat kena dengan masa dan cara sebagai rakyat yang mengasihi rajanya.

3) Rakyat Perak beruntung mendapat peringatan bermakna dari 2 Tuan Guru ini sewaktu khutbah mereka Jumaat ini, dan Insya Allah menjana kesedaran penghayatan Islam di kalangan mereka.

4) UMNO Perak semakin tidak senang duduk. Tapi apakan daya, nasi dah jadi bubur.

5) PAS kembali bermuktamar di negeri kelahirannya selepas 55 tahun penubuhannya. Syabas PAS dan tahniah buat PAS Perak dalam menjayakan Muktamar PAS di Perak pada tahun 2008 ini.

14 Jun 2008, 12 Sya'ban 1429 Hijrah,

12.45 tgh malam, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude