Selasa, 23 Mac 2010

Bangkitnya mereka yang berjiwa Islam



1) Sekalung tahniah buat JAKIM kerana berjaya menerbitkan program realiti buat generasi pewaris-Adik-Adikku, yang saya yakin berjaya menjadi alternatif kepada rancangan realiti, yang juga buat generasi pewaris seperti Bintang Kecil.

2) Namun begitu, usaha awal ini jangan terhenti setakat itu sahaja. Golongan sekular samada yang dipergunakan oleh Yahudi secara langsung atau tidak, pasti akan terus menusukkan jarum mereka ke dalam jati diri umat Islam di negara ini, melalui media massa yang dikuasai mereka.

3) Sejuk hati dan sedikit sebak melihat kepetahan anak-anak kita menyampaikan pidato yang bersemangat, dan kadangkala menyentuh emosi kita sebagai penonton sewaktu disiarkan secara langsung di RTM 1, malam Jumaat-18 Mac yang lepas.

4) Selain itu, usaha awal Dewan Pemuda Masjid yang memfailkan saman pemula ke atas SIS Forum Malaysia kerana menggunakan Sisters in Islam amat dihargai. Di kala SIS secara wewenangnya mengeluarkan pelbagai kenyataan yang mengguris hati umat Islam, usaha ini dilihat langkah yang bijak bagi menyekat perjalanan golongan liberal ini.

5) Pada waktu yang sama, kita bimbang dan sedih kerana isu pembuangan bayi semakin berleluasa. Dianggap jahiliah moden yang jauh mengatasi jahiliah sebelum kebangkitan Nabi SAW. Justeru, pentingnya mereka yang berjiwa Islam bangkit dalam menakluk pemikiran umat agar kembali di landasan yang benar.

6) Cadangan kalimah Allah mengganti kalimah Tuhan di dalam Rukun Negara perlu dinilai bersama. Jika non-Muslim boleh menerima kalimah Allah, kenapa tidak digunakan kalimah itu menggantikan perkataan Tuhan. Saya pasti ia akan menimbulkan banyak perbahasan pro dan kontra.

7) Apapaun semoga Allah SWT memelihara bumi Malaysia dari mereka yang mementingkan diri sendiri dan kelompok mereka, sebaliknya mengurniakan kumpulan pemerintah yang mampu mentadbir atas lunas keadilan dan berkebajikan.



23 Mac 2010, 9 Rabi'ul Akhir 1431 Hijrah.

10.08 pagi, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude