Rabu, 24 Februari 2010

Beramal kerana Allah



1) Sekalung tahniah dan jutaan terima kasih buat Yayasan Amal Malaysia Cawangan Sarawak, yang telah menjemput saya ke Miri untuk program Kempen Cintai Rasulullah.

2) Alhamdulillah saya sempat bersama jamaah di Kg Pulau Melayu, Masjid Darul Ihsan, Piasau Jaya dan Masjid al-Taqwa di Bandaraya Miri.

3) Saya menegaskan bahawa dalam melakukan amal kebajikan-niat hanyalah kerana Allah. Bukan kerana balasan dan inginkan sesuatu.

4) Apabila kita membantu orang yang susah, menolong mereka yang memerlukan, pastinya kita ditolong Allah dan dimudahkan urusan.

5) Sebaliknya, jika bersikap bakhil dan kikir serta merasa cukup dengan apa yang ada, pastinya urusan kita bakal menemui kesulitan da kepayahan.

6) Justeru, beramallah kerana Allah selagi ada peluang.



24 Februari 2010,9 Rabi'ul Awwal 1431 Hijrah,

11.29 pagi, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude