Isnin, 25 Januari 2010

Kemelut Zulkifli Nordin dan Khalid Samad



1) 2 tokoh ini memang lantang bersuara. Jika ada yang tidak kena pada pandangan mereka, pastinya mereka akan bersuara dan mengkritik.

2) Dalam isu kalimah Allah, kedua-duanya tidak sependapat. Zulkifli tegas mempertahankan kalimah Allah tidak boleh digunapakai non-Muslim, manakala Khalid sebaliknya.

3) Kedua-dua tokoh ini juga dilihat berani menongkah arus perdana dalam parti masing-masing, sehingga ingin diambil tindakan oleh badan disiplin parti.

4) Bagi saya, setiap orang ada pandangan dan tidak semestinya pandangan kita benar atau salah. Bahkan, tidak boleh seseorang memaksa seseorang yang lain bersetuju dengan pandangannya.

5) Dalam kes laporan polis oleh Zulkifli ke atas Khalid, umum akan melihat beginilah percakaran yang biasa berlaku di kalangan Muslim politician.

6) Apakah tiada jalan lain agar dapat diselesaikan perbahasan ini secara baik dan tenang tanpa emosional?

7) Semoga kedua-dua tokoh ini, menjadi matang dalam tindakan dan pendekatan mereka dalam memahamkan Islam kepada masyarakat.



25 Januari 2010, 9 Safar 1431 Hijrah

11.33 pagi, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude