Ahad, 4 Oktober 2009

Zulkifli vs Isa=1 lawan 1



1) Penganalisis berpendapat peluang BN dan PAS adalah 50-50.

2) Isa Samad walaupun dianggap calon popular,apatah lagi bekas MB N9 selama 22 tahun dan anak jati Bagan Pinang, namun isu rasuah yang membaluti dirinya tetap dikenang orang. Rakyat yang cerdik dan bijak tidak akan memilih orang seperti ini.

3) Zulkifli Omar, masih muda dan pengurus sebuah syarikat dengan kelulusan sarjana, dianggap calon underdog. Dengan isu pengundi pos yang tidak telus, harapan untuk PAS menang agak samar tetapi tidak mustahil.

4) Dengan ketiadaan calon bebas-Shaharudin, maka kini pertandingan di Bagan Pinang adalah 1 lawan 1. BN perlu menang demi memastikan persepsi rakyat menerima kepimpinan Najib dan konsep 1 Malaysia. Manakala, PAS dan Pakatan Rakyat juga ingin menang, demi kesinambungan kemenangan dalam 7 PR kecil sebelum ini.

5) Bagan Pinang akan memperoleh wakil rakyat yang baru pada 11 Oktober nanti. Kita nantikan siapa yang kena pilih!



4 Oktober 2009, 15 Syawal 1430 Hijrah,

3.42 petang, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude