Rabu, 14 Oktober 2009

UMNO jangan cepat selesa dengan kemenangan di Bagan Pinang



1) Benar, UMNO dan BN menang dengan majoriti yang besar di Bagan Pinang. Namun, itu bukanlah petunjuk mereka benar-benar diterima rakyat kembali.

2) Namun begitu, buat Pakatan Rakyat-ini adalah suatu peringatan penting agar segala permasalahan dalaman perlu ditangani sebaik mungkin.

3) Dengan imej Najib dan konsep 1Malaysia yang mula diterima rakyat, tidak mustahil BN akan kembali menawan negeri-negeri yang ditadbir Pakatan Rakyat.

4) Sebab itu, apabila dibuat perbandingan kita akan mendapati masih ada gap dalam soal urus tadbir yang cekap dan efisyen. UMNO dan BN telah hampir 50 tahun menguasai jentera kerajaan dan kebanyakn GLC. Polis dan tentera juga di bawah kawalan mereka. Begitu juga dengan DO di negeri-negeri.

5) Oleh yang demikian, kita jelas melihat kelompangan yang berlaku apabila Pakatan Rakyat mentadbir dengan kekurangan pengalaman mengurus dan mentadbir. Ada yang tidak tahu bagaimana menguasai media, memberi arahan yang betul dan sebagainya.

6) Justeru, 4 rukun perubahan yang meliputi wahdatul amal, wahdatul qalb, wahdatul fikr belum tentu dapat merubah UMNO selagi mana amalan rasuah masih dibenarkan dan berleluasa di dalam parti mereka.



14 Oktober 2009, 25 Syawal 1430 Hijrah,

8.24 pagi, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude