Jumaat, 2 Oktober 2009

Peringatan Allah di Padang, Samoa, Filipina dan Vietnam!



1) Gempa bumi di Padang,Sumatera, tsunami di Samoa dan Taufan Ketsana di Filipina dan Vietnam, boleh dilihat oleh mereka yang mempunyai mata hati sebagai peringatan dari Allah SWT.

2) Dalam kesibukan penamaan calon di Bagan Pinang esok, diharap pemerintah dan Pakatan Rakyat tidak lupa menyalurkan bantuan yang diperlukan kepada jiran kita, khususnya di Padang, Indonesia, meskipun banyak isu yang mengguris hati rakyat Malaysia seperti tarian pendet yang kononnya diciplak oleh Malaysia, pembantu rumah dan sweeping rakyat Malaysia dari Indonesia.

3)Jumlah mangsa yang terkorban semakin meningkat, bekalan makanan yang semakin kurang dan bekalan air bersih juga terhad. Jika dilihat, hampir semua jalan utama ke Padang rosak teruk dan premis perniagaan ranap sama sekali. Ada juga mangsa yang terdiri dari pelajar sekolah yang sedang mengikuti kelas tambahan di sekolah, ketika gempa bumi berlaku.

4) Bagi para mukminin, peristiwa ini sekali lagi peringatan dari Allah buat mereka yang ingkar dan iktibar bagi mereka yang taat. Bahkan, menurut ramalan oleh pakar gempa bumi, akan berlaku lagi siri gempa bumi dalam masa yang terdekat. Ketika itu, ancaman kepada Sabah, Sarawak dan negeri-negeri di utara Semenanjung seperti Kedah, Pulau Pinang dan Perlis akan dilanda tsunami. Moga Allah memelihara kita dari bala/musibah/kaffarah yang menimpa umat manusia kini. Wal'iya zubillahi min zalik.



2 Oktober 2009, 13 Syawal 1430 Hijrah,

11.10 pagi, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude