Sabtu, 24 Oktober 2009

Kemelut dalaman PAS ;Pimpinlah kami ke jalan yang lurus!



1) Berbangkit lagi isu yang ditimbulkan oleh Tuan Guru Nik Aziz, betapa ada beberapa pimpinan PAS yang bermasalah-ingin bersama dengan UMNO.

2) Di sebelah pihak lagi, mengatakan Tuan Guru Nik Aziz dipergunakan oleh penasihatnya untuk menyingkirkan pimpinan bermasalah ini, apatah lagi setelah kekalahan PAS di Bagan Pinang.

3) Sesungguhnya PAS sedang berkembang dengan keahlian yang semakin meningkat-melebihi sejuta orang ahli, di samping disokong oleh Kelab Penyokong PAS yang akan dipertimbangkan akan menjadi sayap parti.

4) Justeru, untuk mengurus organisasi sebesar ini bukan mudah. Dengan bibit-bibit perpecahan yang mungkin berlaku, tidak mustahil sejarah akan berulang seperti mana undi tidak percaya kepada mantan Presiden PAS-arwah Datuk Asri dan keluarnya mantan SU Agung PAS-Datuk Nakhaie Ahmad.

5) Sebagai ahli, kita hanya mampu berdoa agar kemelut ini mampu diselesaikan sebaik mungkin dan berdoa agar pimpinan gerakan Islam Malaysia ini, diberikan hidayah oleh Allah SWT.

6) Be rational and proffesional, rather than emotional to solve this critical problem. May Allah bless us. Ameen.



24 Oktober 2009, 5 Zulqaedah 1430 Hijrah,

9.32 pagi, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude