Rabu, 30 September 2009

Isa dan UMNO mungkin menang, tetapi Zulkifli dan PAS belum tentu kalah!




1) Medan pilihanraya kecil Bagan Pinang telah dibuka. Calon juga telah diumumkan. Bagi UMNO, Isa Samad adalah terbaik dan mewar-warkan bahawa beliau merupakan calon akar umbi, walaupun Mahathir tegas menyatakan jika UMNO menang sekalipun, ia kemenangan yang tidak bermaruah kerana menampilkan calon yang terpalit dengan isu politik wang/rasuah, dan melambangkan betapa ketidaksungguhan UMNO menangani rasuah.

2) Bagi calon PAS pula, Zulkifli Omar dianggap masih muda, berpendidikan tinggi dan ada integriti. Pakatan Rakyat menaruh harapan agar rekod 7-1, dapat diteruskan kepada 8-1.

3) Saya yakin dalam kempen pilihanraya nanti, setiap pihak akan mengeluarkan peluru dan mengatur strategi untuk menang. Dan pastinya Bagan Pinang akan panas dan hangat dalam tempoh seminggu dua ini, sehinggalah hari pengundian pada 11 Oktober nanti.

4) Pengundi pos diharap membuat pilihan bijak, meskipun identiti anda dikenalpasti. Berani melakukan perubahan, syarat untuk menyaksikan pemerintah yang ada kini dapat diberikan signal, bahawa mereka akan rebah dalam PRU ke-13 akan datang!



30 September 2009, 11 Syawal 1430 Hijrah,

9.16 pagi, Malaysia Timur

Tiada ulasan:

Site Meter

Web Counter

Diskusi Santai


Ukhuwwah.Com

Bacalah dengan mata hati

Pesan seorang wali Allah bernama Sayid Ahmad al-Badawi r.a: Seseorang yang benar-benar dalam syariat ada 12 belas tandanya : 1) Benar-benar kenali Allah 2)Benar-benar jaga perintah Allah 3)Berpegang teguh dengan sunnah Rasulullah saw 4)Selalu berwudhu' 5)Redha menerima qadha dan qadar Allah 6)Yakin dengan janji Allah 7)Putus harapan dari semua apa yang di tangan makhluk 8)Tabah dan sabar menanggung derita dan gangguan 9)Rajin dalam beribadah 10)Kasih dan sayang kepada semua makhluk Allah 11)Tawadhu kepada yang lebih tua atau muda 12)Sedar syaitan musuh utama

Globetrackr

Histats.com

Mengenai Saya

Your attitude determine your altitude